Vegan foodbook #2


Poprzedni foodbook cieszył się sporym powodzeniem, odwiedziło go mnóstwo osób, spychając przy tym resztę postów z lipca na dalsze miejsce. Rozpoczynając tę serię, miałam nadzieję, że uda mi się częściej dodawać wpisy z cyklu Vegan foodbook, ale okazało się, że to nie takie proste biegać od rana z aparatem fotograficznym i pamiętać o robieniu zdjęć każdej potrawie. Często łapałam się na tym, że zaczynałam jeść i w połowie orientowałam się, że przecież miałam zrobić zdjęcie. Poza tym... trochę wstyd się przyznać, ale nie każdy mój dzień nadaje się do pokazanie w tej serii ;) Jeśli mam pokazywać Ci to co jem, to zdecydowanie chciałabym Cię zainspirować do lepszego odżywiania, pokazać, że wege oznacza kolorowo, ciekawie i obficie, a nie zdemotywować czekoladą przegryzaną lodami. Tak również mi się zdarza, chociaż nie jakoś specjalnie często na szczęście. Obiecuję poprawę, a tymczasem zapraszam Cię na drugi wpis o tym, co wegańskiego jadłam w ciągu dnia.


ŚNIADANIE


płatki kukurydziane z mlekiem migdałowym



II ŚNIADANIE

smoothie z jagód i borówek z mlekiem kokosowym 



OBIAD

domowe burgery z kotletem cieciorkowym (przepis na samym dole)



PODWIECZOREK

sok z marchewki, cytryny i buraka (trochę fuj, jak to mawia moja młodsza córka Mimi, ale trzeba dostarczyć organizmowi nieco witamin)



KOLACJA

tortilla z pomidorem, awokado i kukurydzą




DOMOWE BURGERY Z KOTLETEM CIECIORKOWYM


Jeśli masz ochotę, możesz użyć kupne bułki- i tak będzie pysznie. Możesz również upiec swoje własne. Trochę z tym zachodu, ale satysfakcja ogromna.


BUŁKI DO BURGERÓW


Potrzebujesz:

mąka pszenna typu 650 100g
mąka pszenna pełnoziarnista 250g
sól 1 łyżeczka
suszone drożdże instant 2 łyżeczki
letnia woda 280ml
oliwa 2 łyżki
ziarna słonecznika, siemię lniane ok. 2 łyżki

Zrób tak:

1. Obie mąki przesiej do misy, dodaj drożdże i sól. Wlej oliwę oraz wodę, a następnie powoli wyrabiaj ciasto przez ok. 5-7 minut. Przykryj ściereczką i zostaw na ok. 1h do wyrośnięcia.

2. Wyrośnięte ciasto przełóż na stolnicę, podsyp mąką, żeby nie przywierało i uformuj 4 małe (lub 3 duże) bułki. Posyp ulubionymi dodatkami, przełóż na blachę i ponownie odstaw do wyrośnięcia na ok. 20 minut.

3. Po tym czasie włóż bułeczki do piekarnika i piecz ok. 20 minut. Przestudzone przekrój na pół i voila!


KOTLETY Z CIECIORKI


Potrzebujesz:

odsączona z zalewy ciecierzyca z puszki 400g
płatki owsiane 40g
jajka 2 szt.
czosnek
sól, pieprz

Zrób tak:

1. Cieciorkę wrzuć do wysokiego naczynia, dodaj jajka, posiekany czosnek, sól i pieprz. 

2. W blenderze zblenduj płatki owsiane na pył i dodaj do cieciorkowej masy i dokładnie wymieszaj.

3. Z masy uformuj 4 kotleciki (lub 3 duże), wyłóż je na wyłożoną pergaminem blachę (lubią przywierać) i piecz przez 20 min w tem. 180 stopni.


JAK ZROBIĆ BURGERY?


Potrzebujesz dodatkowo:

pasta z awokado (miękkie awokado zmiksowane z sokiem z cytryny, solą i pieprzem)
sałata
ogórki kiszone
cebula 
pomidor
świeża bazylia

Zrób tak:

Obie połówki bułki posmaruj pastą z awokado, na spodnią połowę połóż sałatę i ogórka, na to kotlet, a na górę cebulę, pomidora i bazylię. Chociaż prawdę mówiąc niezależnie od tego jaką kolejność wybierzesz, to i tak będzie dobre, zaufaj mi. 


Smacznego :)


40 komentarzy:

  1. Strasznie pracochłonne te burgerki ale wygladaja tak obłędnie że chyba się poswięce i zrobiev ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, potrzeba sporo czasu, żeby je przygotować, ale efekt jest tego warty :)

      Usuń
  2. Całkiem smacznie i mam nadzieje,że nie za mało kalorycznie jak mi się wydaje. ;)
    Takie burgery to istne niebo. <3 mam ochotę od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W życiu nie liczyłam kalorii, ale sądząc po obwodzie moich bioder, jem ich wystarczająco ;)

      Usuń
  3. Wypekam chleb to i bułki moge dzieki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne przepisy i super pomysły! Będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow jakie apetyczne propozycje. ! :) JR

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Jej ale się cieszę, że trafiłam w gust :))

      Usuń
  7. Super to wszystko wygląda, chyba od razu bym zjadła ;D Przez problemy z żołądkiem przerzuciłam się na dietę lekkostrawną i właśnie wcinam podobne pyszności :) Tylko mam problem z regularnym jedzeniem, szczególnie w pracy. Ale staram się lepiej odżywiać :) Od razu inaczej się czuję i jakoś ta energia jest bardziej pozytywna :) Pozdrawiam serdecznie, Gaba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też mam problem z regularnością. Bywają dni, kiedy pierwszy posiłek jem o 12, a wtedy naprawdę czuję się kiepsko. Dlatego staram się dbać o regularność.

      Usuń
  8. moothie z jagód i borówek wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporo tutaj inspiracji do zdrowego jedzenia. :-]

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak ja lubię taką różnorodną kolorystykę w potrawach. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A przepis na burgery chętnie wykorzystam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieję, że będą smakowały :)

      Usuń
  12. Uwielbiam tego typu jedzenie więc dzięki za przepisy

    OdpowiedzUsuń
  13. Same pyszności tu proponujesz! Aż nie wiem, co pierwsze mam przygotować 😍

    OdpowiedzUsuń
  14. Weganką nie jestem ale lubię od czasu do czasu zjeść coś mega zdrowego a jednocześnie smakowitego. Widzę tu całkiem zacne pomysły :) Już na same zdjęcia ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że udało mi się Cię zainspirować :)

      Usuń
  15. uwielbiam wegańskie jedzenie

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Takie właśnie mają być, takie lubię :)

      Usuń
  17. Prosto, szybko i smacznie to lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Anika Pietruszko | blog. , Blogger